A widzisz niezadowlonych posiadaczy O3, 1.4TSI?
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Ceed1, iFi, eaglemirek, temat o CAXA nie CHPA :!:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Ale właśnie o to mi chodzi... to się okaże, a na razie wszyscy są zadowoleni, nowy 1.4 TSI super jak spytasz posiadaczy to same och i ach... Pytanie, kto jest tu górą?
[ Dodano: Pią 23 Maj, 14 08:52 ]
Poza tym ten temat - LUKI, już napisał w temacie co się dało... temat powinien być podsumowany i zamknięty a lamenty użytkowników przeniesione chyba do działu "pogaduszki motoryzacyjne"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iFiWszystkie te zabiegi - super oleje, zostawianie na biegu albo nie to jest jakieś zaklinanie rzeczywistości... jedni mają problemy i będą je mieć choćby wymienili i 10 razy rozrząd inni nie mają albo nie słyszą albo nie wiem co... a problem pewnie leży po trochę w samych częściach a wcale bym się nie zdziwił gdyby dodatkowo jakiś problem np montażowy przyczyniał się do tego, że w określonych warunkach dane egzemplarze się sypią a inne w tym czasie robią spore przebiegi i nic im nie dolega.
- rok modelowy samochodu,
- używany olej (marka, lepkość np. 5w/30)
- częstotliwość wymiany oleju,
- pokonywane trasy % (jazda miejska, pozamiejska),
- sposób użytkowania (zakres obrotów na nierozgrzanym i rozgrzanym silniku)
- przebieg samochodu,
- problem z rozrządem wystąpił/nie wystąpił
Komentarz
-
-
Witam,
chciałbym Was poprosić o radę, bo podczas ostatniego przeglądu w serwisie Skody zabili mi ćwieka i nie wiem co robić.
Na wstępie napiszę, że żadnych problemów z silnikiem, rozrządem (tfu, tfu odpukać) nie mam i w serwisie mechanik też nic nie zauważył. Jednak Pan przyjmujący samochód zaproponował mi, że za 170 zł mogą sprawdzić (kontrolnie), czy łańcuch się nie rozciągnął (albo jest na granicy normy).
Stwierdził, że samochód ma już 3 lata i jest ostatni gwizdek na skorzystanie z partycypacji Skody w kosztach naprawy.
Moje pytanie tylko czy warto, żeby grzebali mi przy silniku jak nic się nie dzieje.
I co tu robić? Ma sens sprawdzanie łańcucha? Przecież jak teraz jest ok to za 30 tys. nie wiadomo czy będzie ok?
Komentarz
-
-
BogoWroc01, w czym masz problem :?: chcą sprawdzić to niech sprawdzają...
do sprawdzenia nie będą rozbierać silnika...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BogoWroc01Na wstępie napiszę, że żadnych problemów z silnikiem, rozrządem (tfu, tfu odpukać) nie mam i w serwisie mechanik też nic nie zauważył. Jednak Pan przyjmujący samochód zaproponował mi, że za 170 zł mogą sprawdzić (kontrolnie), czy łańcuch się nie rozciągnął (albo jest na granicy normy).
Stwierdził, że samochód ma już 3 lata i jest ostatni gwizdek na skorzystanie z partycypacji Skody w kosztach naprawy.
Komentarz
-
-
Z końcem maja skończyła się gwarancja i chyba chcą się jednocześnie zacząć problemy. Dotychczas byłem bardzo zadowolony z dynamiki mojego 1.4 TSI, ale teraz uśmiech mi znika z twarzy i nie wiem, czy to przewrażliwienie po przeczytanych tutaj postach, czy coś faktycznie zaczyna się psuć. Otóż, nie czuję falowania mocy, silnik pracuje jednym dźwiękiem, ale subiektywnie odczuwam spadek mocy na 5 i 6 biegu. Jakoś trudniej mi rozpędzić auto do 180 i więcej, a kiedyś przychodziło mi to chyba z większą łatwością. Przy jeździe powiedzmy ok. 80-100 km/h i zredukowaniu do 4 biegu, auto ciągnie ładnie do tych 140 km/h, ale chcąc przyspieszyć na 5 lub 6 biegu od 80 km/h odczuwam "przymulenie". Dotąd bardzo rzadko wciskałem pedał gazu do oporu, do podłogi, a teraz jakoś często się do zdarza na wyższych biegach, powiem szczerze, że przerażają mnie koszty napraw tego ustrojstwa. Cóż to może być. Dla własnego spokoju chcę pojechać do ASO, ale czy warto i ile sprawdzenie tego może mnie kosztować? Znacie może jakichś fachowców od naszych jednostek w rejonie zachodniopomorskim lub pomorskim?
Komentarz
-
-
marpol, to na pewno nie kwestia rozrządu
w ASO na dzień dobry 200pln za podpięcie i sprawdzenie błędów...kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
marpol, sprawdz błędy , zrób scan , czy masz coś takiego?
przykład:
Address 01: Engine (CAX)
...
...
..
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 000 - -
Freeze Frame:kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKImarpol, to na pewno nie kwestia rozrządu
w ASO na dzień dobry 200pln za podpięcie i sprawdzenie błędów...
[ Dodano: Czw 12 Cze, 14 17:31 ]
Zamieszczone przez jamesbondziomarpol, sprawdz błędy , zrób scan , czy masz coś takiego?
przykład:
Address 01: Engine (CAX)
...
...
..
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 000 - -
Freeze Frame:
Komentarz
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
1. 03/2009:
2. Awaria prawdopodobnie TAK:
3. Awaria nastąpiła od przebiegu: ~80 000km
4. Przebieg całkowity: 87 000km
5. Okresy międzyprzeglądowe: pierwsze 3 przeglądy wg komputera, teraz będzie co 15kkm
6. Stosowany olej: Amsoil 5W30
7. Bierze olej NIE/TAK- ILE? -: NIE, nawet grama
8. Typ pokonywanych tras: 50/50
9. Styl jazdy: przeważnie spokojnie
Zamieszczone przez LUKInastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AH
prowadnica: 03C 109 509 P
prowadnica: 03C 109 469 K
uszczelka: 03C 109 287 G
uszczelniacz wału: 038 103 085 E
o-ring: N 903 445 02 (x2)
Komentarz
-
-
maciek30_pl, w zależności od ASO 1k - 1.5k plnkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Panowie poradźcie, mam możliwość zakupu o2fl 1.4 tsi 122km, auto w miarę pewne, z sierpnia 2009, więc modelowo 2010. Auto ma tylko 53tyś km przebiegu, czy należy się obawiać? Dzisiaj jadę na oględziny, posłucham rozrządu na zimno. Gdyby był do wymiany, jaki jest mniej więcej koszt? Z jaką częstotliwością problem występuje? Robię tylko 8-10tys km rocznie, czy po wymianie będę miał spokój na parę lat? Czy w którymś roku wyeliminowano problem? Z góry dzięki za rady!
Komentarz
-
-
Domyślam się. Byłem jednak na wakacjach, bez dostępu do komputera, nie uśmiechało mi się przeglądanie 76 stron na komórce... Liczyłem że ktoś w 3 zdaniach podsumuje moje 3 konkretne pytania.
Nie udało się, więc teraz zrobię to ja, proszę o sprawdzenie czy się nie mylę?
1. Są dwa problemy:
- łańcuch i napinacz
- nastawnik faz rozrządu
2. Koszt: od 1500 do 4000, nie wiem która kwota właściwa
3. Problem rozwiązano w MY2012 (?), czy w zasadzie dopiero w O3 (pasek)
Nadal nie wiem, czy naprawiając Octę z 2009 mogę wstawić poprawiony napinacz? Czy jest to permanenta naprawa, czy przedłużenie agonii?
Komentarz
-
-
Cześć,
Padł mi 2 miesiące temu wariator, w ASO wymienili cały rozrząd. Koszt 3500 zł, pisałem do Skody o refinansowanie ale to olali więc ja olewam cały VAG i nic od nich więcej nie kupie i odradzam ich produkty wszystkim znajomym. Wymienili mi rozrząd z serii B na E. Na razie chodzi tak jak powinien, zobaczymy jak długo. Teoretycznie od czerwca 2010r. zmienili dostawce komponentów do rozrządu i wszystko powinno być ok ale czy tak jest nie wiem. Szczególnie że w 2013r. przebudowali cały rozrząd i jak wiadomo wrzucili do niego pasek zamiast łańcucha czyli cały czas musiało być jednak coś na rzeczy ze starym rozrządem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez meehooDzięki za info, rozumiem że cena za sam rozrząd, bez wariatora?
Zamieszczone przez meehooNadal nie wiem, czy naprawiając Octę z 2009 mogę wstawić poprawiony napinacz?
Zamieszczone przez pascalmeehoo, kolega z forum - Robekcool - ogarnia rozrząd za 1,6 tys z częsciami także nawet sie opłaci przyjechac na robote z daleka i w hotelu zanocować a wyjdzie duuuzo taniej niz ASO
poza tym dla mnie totalny bezsens robić rozrząd bez wymiany wariatora/nastawnika (oczywiście jak masz starszą wersję)
ale jak kto wolikliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
Komentarz